New Zealand, here I am - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu New Zealand, here I am - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu

New Zealand, here I am

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

01 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Daar ben ik dan! Vandaag aangekomen in Taupo en o wat is het hier mooi! Na een prima verlopen reis (het regende alleen ontzettend in Singapore, dus helaas niet gezwommen in het zwembad op het dakterras, dat overigns waanzinnig was)heb ik twee dagen in Auckland rondgebanjerd. Voelde me er gelijk weer thuis, Jan had me in een prima hotel geboekt, midden in het centrum. Zaterdag was het prachtig weer en omdat ik nog niet in mijn kamer kon, ben ik maar gelijk de toerist gaan uithangen en o.a. de Sky Tower in geweest. Tegen 16.30 was ik wel redelijk gesloopt en ben terug gegaan naar het hotel, nou ja dat duurde iets langer dan gepland...Ik dacht dat ik de weg goed had onthouden, maar niet dus. Achteraf bleek dat ik in een soort rondje om het hotel was blijven lopen, lekker snugger dus. Gisteren regende het behoorlijk, dus heb me laten rondrijden in een bus, twee Duitse meisjes en ikzelf waren de enige, dus de buschauffeur annex gids is wat afgeweken van zijn gebruikelijke route en heeft ons alle ins en outs van Auckland laten zien.

Ik heb toch wel enigzins last van het tijdsverschil (het is hier 10 uur later) dus na een lekkere maaltijd met een glaasje Nieuw Zeelandse witte wijn weer terug naar het hotel. Dit keer de weg wel goed onthouden gelukkig. Ben niet te laat naar mijn bed gegaan, maar lag vervolgens vanochtend wel twee uur wakker. Nou ja, over een paar dagen ben ik vast wel gewend. Vanochtend dus naar Taupo gevolgen, in het kleinste vliegtuig ever, het was wel waanzinnig om zo over het landschap heen te vliegen. Jan heeft me opgehaald en we zijn eerst even bij hem koffie gaan drinken, daarna 2 woningen bekeken. Morgen nog eentje en dan ga ik beslissen. Vanavond zit ik in een hotel waar ik met Winrik ook geweest ben tijdens onze reis in 2007! Vanmiddag Taupo al even doorkruist, het is echt een leuk stadje met allerlei verschillende winkels. Ben ook al bij de plaatselijke bieb geweest, je kan hier lid worden voor $ 1,50 (zo'n 0,90 eurocent), het lenen van boeken is gratis, briljant! Ga zo even bij Jan eten en dan later in de week aan de slag!

  • 01 Augustus 2010 - 20:25

    Tannie:

    Hi there globbetrotter!

    Fijn dat je goed aangekomen bent!
    Gezien het korte (maar heldere) berichtje zal allemaal wel te leuk zijn. Goed nieuws!

    Enjoy! Dikke kus!

  • 02 Augustus 2010 - 06:38

    Len Smit:

    hallo,wij zijn vaker in newZealand geweest en genieten nog steeds van de herinneringen,foto en ontmoetingen.Veel plezier,Geniet ervan!! jaap en len KATWIJK ZEE

  • 02 Augustus 2010 - 08:14

    Elisabeth:

    Lieve Lou,

    Wat goed te horen dat alles goed gaat! En die foto zegt al genoeg, wat is het daar mooi!! Heel veel succes met je 1ste werkdag deze week en we missen je wel hoor!!!

    Dikke kus

  • 02 Augustus 2010 - 13:17

    Inge:

    Lieve Marie-Louise,

    Wat fijn dat je goed overgekomen bent.!

    En leuk te lezen over je eerste ervaringen.;)
    Succes met de keuze voor je woning en tot snel.

    Liefs Harm en Inge

  • 02 Augustus 2010 - 17:35

    Afro Henk:

    Hi ML,

    "Het avontuur begint NU !" hoor ik de presentator al roepen... Ben dus benieuwd wanneer Peking Express dit gaat uitzenden??

    Warme afro kus, Henk

  • 04 Augustus 2010 - 07:10

    Sander:

    Hoi Marie-Louise,
    Leuk om je weblog te kunnen lezen! Ik volg je reis.

  • 04 Augustus 2010 - 10:36

    Sandra:

    Super Lou, ben je de jetlag te boven? Ben benieuwd naar de rest van je verhalen, je huis en eerste werkdag. Tot snel en groeten van iedereen hier, xS/Mutti

  • 05 Augustus 2010 - 07:15

    Nathalie:

    Hi skattie,

    Wat heerlijk om te horen dat je goed bent aan gekomen en dat alles goed gaat! Wat een leuke foto en wat is het daar waanzinnig mooi zeg.

    Njoy en hele dikke kus van ons

    xxxxx
    Naat & Bern

  • 05 Augustus 2010 - 08:20

    Anja:

    Hoi Lou, super om te lezen dat het je goed gaat. Heel veel plezier en succes met het uitkiezen van je huis, ik ben benieuwd naar de foto's. miste je wel op mijn eerste werkdag! Liefs,anja

  • 06 Augustus 2010 - 10:07

    Corina:

    hoi buuf,

    leuk om je veslag te lezen en ik ga zeker weten jou verdere verslagen bij houden. hahah
    veel succes en groeten uit Woerden.

  • 07 Augustus 2010 - 19:27

    Beatrijs:

    Hoi Marie-Louise,

    wat leuk van je te horen en goed dat je goed bent aangekomen, geniet ervan !

    we spreken elkaar weer
    groetjes van ons allemaal
    Beatrijs

  • 14 Augustus 2010 - 15:09

    Daan:

    Hey schat,
    Ik ga je volgen!
    Groetjes uit DH.
    (Ron natuurlijk ook.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Lou Down Under

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2011

The Countdown...

09 Mei 2011

Kilometers vreten...

11 April 2011

Spanning en sensatie...

05 Maart 2011

Goede tijden, slechte tijden....

23 Januari 2011

The Kiwi Way
Marie-Louise

Op 29 juli gaat mijn grote avontuur beginnen, een jaar wonen en werken in Taupo, Nieuw Zeeland! Nog twee weekjes in Nederland met veel bezoekjes aan familie en vrienden. Lijstjes afwerken van things-to-do, maar me vooral ook voorbereiden op deze enorme uitdaging!!

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 36017

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 10 Maart 2016

Hallo Wereld!

29 Juli 2011 - 27 Oktober 2011

Lou Down Under

29 Juli 2010 - 30 November -0001

Lou Down Under

Landen bezocht: