Operatie fiets - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu Operatie fiets - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu

Operatie fiets

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

10 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Ben nu een week in Taupo. Jullie kunnen je er vast niets bij voorstellen, maar het is hier kkkoud! 's nachts vriest het licht, maar overdag schijnt de zon heerlijk. De aanblik van sneeuw op de bergen, waardoor Taupo wordt omgeven is niet te omschrijven zo mooi. Kortom het Nieuw Zeelandse bevalt me tot nu toe wel. Natuurlijk is het even wennen, als is het maar omdat hier iedereen aan de verkeerde kant (links) van de weg rijdt en ik dus steeds goed moet nadenken welke kant ik nu uit moet kijken met oversteken. Waarschijnlijk zijn er een aantal mensen die denken dat ik half debiel ben, want het duurt even voordat ik de weg oversteek om er maar zeker van te zijn dat ik niet niet ineens onder een auto lig.

Nu wil ik natuurlijk zelf ook graag aan het verkeer gaan deelnemen en als echte Nederlandse is de fiets daar natuurlijk uitermate geschikt voor, althans dat vind ik dan, want de kiwi's denken daar heel anders over...Goed, operatie fiets was echter geboren.

Stap 1, het verkrijgen van een fiets. Het gemak waarmee wij een rijwielhandel binnen stappen, een fiets van marktplaats halen (waarbij het aanbod overweldigend is) of een fiets op station "aanschaffen" onder al dan niet twijfelachtige condities, nou dat kennen ze hier niet. Er zijn wel wat bike shops in Taupo, maar die vragen zulke enorme prijzen, dat ik dat niet bepaald een optie vond. Dan dus maar het internet op, in omgeving Taupo geen fiets te krijgen, nou ja een roze kinderfiets, maar ik denk dat de afstand die ik moet afleggen (met behoorlijke wat heuvels) zich daar niet echt voor leent. Samen met mijn flatmate hebben we uren op internet gezeten en eindelijk kwamen we uit bij "The Warehouse" (slogan: were everyone gets a bargain). Zij boden vandaag, maar dan ook alleen vandaag een "bike in the box" voor NZ$ 199,90 (zeg maar zo'n euro 100). Zo stond ik vanochtend met Lauren om 08.25 in de vrieskou voor de deur als een echte koopjesjager om die felbegeerde fiets aan te schaffen...nou dat is gelukt.

Stap 2: de Helm. Ja, je leest het goed, het is hier verplicht om een helm te dragen...ja, ook als volwassenen. Tja, wat voor maat hoofd heb ik, mag mezelf small/medium type noemen. Het is een blauwe geworden, matching bij de fiets, want ook blauw.

Stap 3: de fiets in elkaar zetten. "Bike in the box" he, dat wordt sleutelen. Nou is het voor een aantal van jullie geen onbekend gegeven dat ik 2 linkerhanden heb en dus heb ik hiervoor mijn andere flatmate ingeschakeld. We zijn een eind gekomen, maar zijn halverwege toch maar even gestopt. Mocht iemand nog goeie tips hebben voor het afstemmen van de remmen, dan ontvang ik graag een mailtje. Voor de insiders, Winrik zou hier heel goed raad mee hebben geweten.

Stap 4: fietsen...nou ja, daar ben ik dus nog niet aan toegekomen, maar het is me al wel duidelijk gemaakt dat je als fietser hier geen enkele rechten hebt. Automobilisten gaan voor alles, dan voetgangers, dan komen waarschijnlijk de schapen en allerlei andere aanverwanten en helemaal onder aan de "transport chain" bungelen de fietsers. Ik hou jullie op de hoogte.

Ondanks dit vind ik het wel super om hier te zijn. Ik vind het werk erg leuk, natuurlijk is het wel lastig dat je niets weet en daarom alles moet vragen, maar mijn collega's zijn leuke meiden en evenals Jan erg behulpzaam!

Mijn flatmate Lauren is een ontzettend leuk mens, heeft al een lijst van dingen waar ze me mee naar toe wil nemen en mensen aan wie ze me wil voorstellen, dus dat is helemaal goed.

Zover weer even een update uit het tot nu toe koude Taupo, nog een paar weken en dan komt hier de lente. Dat is wel jammer voor jullie want dan staat de herfst weer voor de deur. Ik ga zo mijn bed in, want het is na 10-en, jullie gaan waarschijnlijk zo lunchen. Dus van mij kant smakelijk eten en weltrusten!

  • 10 Augustus 2010 - 14:06

    Niels:

    Marie Louise, leuk om te lezen over je eerste schreden :) succes daar!

    Groetjes,

    Niels

  • 10 Augustus 2010 - 18:53

    Carolien:

    Hey Lou! Lachen zeg, je operatie fiets! Zag laatst in een kado winkel zo'n roze gereedschapskist voor vrouwen...misschien is dat wel wat voor jou haha. En leuke foto's, wat een mooi huis. Ik kan me voorstellen dat je je daar wel thuis kan gaan voelen. Hier gaat alles z'n gangetje. Heel raar dat jij nu daar zit. Ik heb nog steeds het idee dat je gewoon een paar weken op vakantie bent ofzo.
    Veel liefs,
    Carolien

  • 10 Augustus 2010 - 19:10

    Manon:

    hoi meis.

    Jij en een fiets bouwen!
    Ik zit stiekem te grinniken achter de compu.
    Wij wensen je er wel erg veel succes mee.
    Ik ben blij te horen dat alles goed gaat met je en dat je lieve mensen om je hebt die je helpen.

    groetjes van jorn
    liefs manon

  • 12 Augustus 2010 - 07:42

    Tannie:

    Je charmes maar ff in de strijd gooien voor een man/vrouw met 2 rechter (rem)handen!
    Ik weet ook dat er op internet heel veel filmpjes staan over onderhoud v fietsen (jep, jep, ik ben ook een vrouw die niet weet hoe fietsen werken en toen heeft het www uitkomst gegeven!).

    O ja, ik wil wel een foto van jou met je blauwe helm op je blauwe fiets. Ggraag ook in een blauwe broek en blauw shirt. Kan dat? haha!

    Top om te lezen dat je zo goed vermaakt en leuke huisgenoten hebt! Veel liefs!

  • 14 Augustus 2010 - 10:26

    Rachelle Klees:

    Hi Marie-Louise,

    Mijn naam is Rachelle.
    ik doe mee aan een grote wedstrijd van pepsi waar je een reis mee kunt winnen naar je droomland.
    Ik heb NZ gekozen.
    Met elk contact moment met iemand in NZ verdien je punten.
    Kan je mij helpen?
    www.shelly-rides.weebly.com
    Hier kun je een bericht achterlaten in de message box. of Kies een van de ander manieren om te berichten.

    Nog een goede reis gewenst.
    Super Bedankt!!!

    Greetz Rachelle Klees
    tel:

    Fax:
    0031 38 46 56 287
    Mail:
    r.klees@gmail.com
    Adres:
    Boxbergerweg 140 F2
    7413 EL Deventer

    ps: ik sta nu 2e, help mij naar de 1e plek!

  • 14 Augustus 2010 - 15:18

    Daan:

    Hey (fiets)held,
    Ik zag mijn verzoekje ook al bij Tannie staan, 'graag een foto van Lou + fiets & bescherming'. Het verslag van jouw fietsavontuur is heerlijk vermakelijk. Helemaal super om op deze manier op de hoogte te blijven.
    Knuf Daan

  • 16 Augustus 2010 - 11:33

    Monique:

    Hoi Marie,

    Geweldig dat we je zo kunnen volgen!
    Ik zie je glunderen, ik glunder helemaal met je mee, zeker na je fietsverhaal. Grappig geschreven haha!
    Heb nog kennissen in NZ, waar ik ook geweest ben. Als je interesse hebt dan kan ik je het adres nog geven, super lieve en gezellige half Brabantse familie.
    Succes met alles!

    Liefs Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Lou Down Under

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2011

The Countdown...

09 Mei 2011

Kilometers vreten...

11 April 2011

Spanning en sensatie...

05 Maart 2011

Goede tijden, slechte tijden....

23 Januari 2011

The Kiwi Way
Marie-Louise

Op 29 juli gaat mijn grote avontuur beginnen, een jaar wonen en werken in Taupo, Nieuw Zeeland! Nog twee weekjes in Nederland met veel bezoekjes aan familie en vrienden. Lijstjes afwerken van things-to-do, maar me vooral ook voorbereiden op deze enorme uitdaging!!

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 36023

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 10 Maart 2016

Hallo Wereld!

29 Juli 2011 - 27 Oktober 2011

Lou Down Under

29 Juli 2010 - 30 November -0001

Lou Down Under

Landen bezocht: