Kia Ora - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

24 Augustus 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

't Klinkt heel bejaard, maar wat vliegt de tijd!! Ongelofelijk dat ik hier alweer bijna een maand ben en vandaag ook al 3 weken bij The Green Spot werk. Vind steeds meer mijn draai, begin onderhand te verstaan wat de kiwi's zeggen (uitzonderingen daargelaten), want het is wel een accent op zich (!)en heb inmiddels ook al een paar Maori woordjes geleerd! Heb met Lauren, mijn flatmate, afgesproken dat we post-its gaan opplakken, met daarop het Engelse (want dat is soms nog best wel eens lastig), Maori en Nederlandse woord voor iets. Ik heb ze hier inmiddels laten kennismaken met het fenomeen Sinterklaas, zij hebben mij uitgebreid verteld over de BBQs die met kerst hier plaatsvinden. Mijn Nieuw-Zeelandse rijbewijs is per post onderweg (niet dat ik al auto heb gereden, heb het voorlopig nog maar even bij mijn fiets gehouden, want dat aan het verkeerde kant van de weg sturen, moet ik nog even onder de knie krijgen) en ik mag mezelf ook "trotse eigenaar" van een belastingnummer noemen. 't Geldt dus over de hele wereld, belasting betalen is een van de twee zekerheden in het leven :-)

Qua werk begint het ook allemaal wat vertrouwder te worden. Iedere dag 's morgens rond 11.00 drinken we koffie met elkaar, meestal door Jan (werkgever) gezet op de ouderwetse manier met een filter en dan opgieten. Ja, wij van de senseo generatie kunnen dat al bijna niet meer voorstellen, maar zo krijg je wel lekkere koffie (althans dat vind ik dan, maar ik geloof dat ik wat koffie betreft een beetje in de pre-historie ben blijven hangen, mijn Synergy collega's zullen dit beamen). Anyway, het is gezellig (op en top hollands) om even met elkaar wat te kletsen en de ins en outs van de Nieuw Zeelandse cultuur te horen en de laatste Taupo roddels op te doen, want ja je moet natuurlijk wel een beetje integreren.

Ik zit inmiddels tot over mijn oren in de campers, dus heb je plannen en je wil een camper huren, dan ben ik je vrouw... In het begin zag ik door de campers het bos niet meer, maar ga langzamerhand de bedrijven, de types etc. herkennen. Andersom weten de mensen van de camperbedrijven inmiddels ook wie "Lou" is, ik hoef de bedrijfsnaam al bijna niet meer te noemen (euh...ik geloof dat ik een aantal van hen al iets te vaak gebeld heb, maar ja wat wil je met al 0800 nummers hier, die zijn gratis, dus bellen gaat veel sneller dan mailen). De mensen zijn over het algemeen erg aardig, had eigenlijk vandaag voor het eerst een nukkige Nieuw Zeelander aan de lijn, maar ja die werkte bij de IRD (belastingdienst), dus dat kon ook niet anders volgens Lauren.

De meeste klanten met wie ik te maken heb zijn NL-ers. Ik vind het zelf wel grappig dat toen ik bij Synergy werkte, het grootste gedeelte van de correspondentie in het Engels ging, nu zit ik aan de andere kant van de wereld en zit ik bijna de hele dag door in het Nederlands te tikken.

In ieder geval is het doel voor de aankomende periode om de camperverhuur via ons op te schroeven, daarvoor moet er een nieuwe website opgetuigd worden en daar komen allerlei andere leuke marketing & sales activiteiten bij om de hoek kijken, ben dus weer lekker aan het "regelen en organiseren".

Goed, laat ik dan ook nog maar even terugkomen op mijn fiets. Tja, ik zet nog niet bepaald een Olympisch record neer..., heel eerlijk gezegd, was ik gewoon in shock hoe langzaam ik was!! Maar ik troost me met de gedachte dat Taupo nou eenmaal niet zo vlak is als Nederland en dat ik nog enorm aan mijn mountainbike, met gewoon teveel versnellingen moet wennen, en dat al de "spinning" van de afgelopen maanden heus nog wel zijn vruchten gaat afwerpen (alleen nu nog even niet). Nu is ook wel zo dat ik pas afgelopen zaterdag voor een echte goede testrit ben gegaan, want daarvoor was het gewoon te koud of te nat. Mijn fiets is in ieder geval officieel goedgekeurd door mijzelf, maar ja die helm he...

Ik woon in Wharawaka, dat is een wijk van Taupo die ongeveer een minuut of 10 van het centrum afligt, kantoor ligt weer compleet aan de andere kant van town. Om in het centrum te komen, kan ik een pad langs "the lake" volgen, dit is een supermooie route en niet zo heuvelachtig. Zodra het weer beter wordt, ga ik zeker op de pedalen, hoewel ik ook langzamerhand naar een autootje (waarschijnlijk een fijne Japanner, want het goedkoopst hier) ga uitkijken.

Naast mijn goede fietsvoornemen, wil ik ook weer gaan zwemmen. Het zwembad bevindt zich op een steenworp afstand van mijn werk, dat is dus ideaal. Kijken of ik daar wat aan mijn free-style (borstcrawl) kan doen, want "ai" volgens mij heb ik daar in een bravourig moment iets over geroepen...

Bij deze dus even een update hoe het is aan de andere kant. Het voelt nog steeds goed en hoewel er natuurlijk wel momenten zijn dat ik ineens besef dat ik 10 uur later dan jullie leef en dus niet zomaar even kan bellen of skypen en al helemaal niet even langs kan komen, ben ik tot op heden blij dat ik deze stap gezet heb, hoe spannend ook nog steeds!

Bedankt voor jullie berichtjes tot dusver, fijn om te horen hoe het met het thuisfront gaat, hou me op de hoogte en voor de skypers, hopelijk tot snel ziens/horens!!

  • 24 Augustus 2010 - 10:26

    Mirella:

    Hi Lou,

    wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat, heerlijk hoor! Geniet van alles en ik blijf je volgen......

    Liefs, Mirel

  • 24 Augustus 2010 - 11:56

    Niels:

    Ik zal af en toe aan je denken als ik hier aan het freestyle zwemmen ben :)Veel plezier! en pas op jezelf.

    Groetjes,

    Niels

  • 24 Augustus 2010 - 14:25

    Oom Wim:

    Hallo Marie-Louise blij te lezen dat het goed gaat, en we vinden het leuk je mails te lezen.
    Ik hoorde dat jullie ook
    wel doen skypen en dat gaat goed.Verder tot horens. Groeten Oom Wim enPia.

  • 24 Augustus 2010 - 16:13

    Jorn:

    Hoi Marie,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Gr. Jorn en Manon

  • 24 Augustus 2010 - 18:28

    Chantal :

    Hi sporty spice!

    Wat leuk om je leventje aan de andere kant van de wereld op deze manier te volgen. Zo te lezen heb je al heel snel je draai gevonden, geweldig!! Ennuh, met die spinning en zwem benen gaat het vast goedkomen! Kijk uit naar je volgende verslag.

    Liefs uit Bleiswijk van Chan, Ed en Jelle

  • 24 Augustus 2010 - 19:00

    Tannie:

    Hi there!

    Doe je goed allemaal daar! Fietsje gescoord, auto op het oog, camperexpert aan het worden, de kiwi slang je eigen aan het maken. Top top top! Enjoy! veel liefs vanuit een heeeeeel regenachtig NL, erg bah dus. Hier wordt het weer er niet beter op dus blijf nog maar ff daar!

  • 24 Augustus 2010 - 19:50

    Lisette:

    Hoi Marie-Louise,

    Fijn om te horen dat alles goed met je gaat en dat je nog steeds achter de beslissing staat. De verslagen zijn erg leuk om te lezen. Wil je het mailadres even mailen, dan kunnen we mailen.
    Groetjes Lisette

  • 25 Augustus 2010 - 17:02

    Truusloeffen@hetnet.:

    Leuk Marielouise fijn dat het goed gaat maar ook spannend dat snap ik wel ik hoop nog meer van je te horen.Ik vind het ook leuk dat ik het zelf op de computer kan vinden lieve groeten Truus je vroegere buur.

  • 30 Augustus 2010 - 19:17

    Milou Janssen:

    Hoi Marie-Louise,

    Milou kan niet zo goed slapen, dus typt ze nu even een berichtje voor jou:

    is het leuk in niewzeeland? wat heb je er gedaan? ik zit nu in groep 5. het is er heel leuk! we doen moelijke sommen. tot de 1000 dat is leuk. groetjes Milou doei!!!

    liefs van ons allemaal

    Beatrijs, Willem, Milou, Pascalle en Toine

    ps: Willem vraagt of het nu mooi weer is bij jullie, dan komen we volgend jaar zomervakantie, we zijn de laatste periode vrij dus eind juli-begin september

  • 31 Augustus 2010 - 10:53

    Nathalie :

    Hee meissie,
    Zo te horen al alles aardig op de rit; sportieve voornemens zeg! daar mag ik wel aan mee gaan doen na 3 weken wel een superluie vakantie gehad te hebben. Hier alles goed, de kids moeten nog een beetje in het ritme komen na de vakantie, maar volgende week als de school weer gaat beginnen is alles weer als vanouds. Lieve groeten van ons allemaal!
    Ap, Nathalie, Fleur & Luuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Lou Down Under

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2011

The Countdown...

09 Mei 2011

Kilometers vreten...

11 April 2011

Spanning en sensatie...

05 Maart 2011

Goede tijden, slechte tijden....

23 Januari 2011

The Kiwi Way
Marie-Louise

Op 29 juli gaat mijn grote avontuur beginnen, een jaar wonen en werken in Taupo, Nieuw Zeeland! Nog twee weekjes in Nederland met veel bezoekjes aan familie en vrienden. Lijstjes afwerken van things-to-do, maar me vooral ook voorbereiden op deze enorme uitdaging!!

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 36001

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 10 Maart 2016

Hallo Wereld!

29 Juli 2011 - 27 Oktober 2011

Lou Down Under

29 Juli 2010 - 30 November -0001

Lou Down Under

Landen bezocht: