Whahhh....IK GA NAAR U2!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu Whahhh....IK GA NAAR U2!!!! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu

Whahhh....IK GA NAAR U2!!!!

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

01 September 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Kan het zelf nog maar amper geloven, maar op 25 november a.s. sta ik bij een concert van U2 in Auckland!!! Een aantal van jullie zal direct begrijpen waarom het, in het land van "One Tree Hill", zo bijzonder voor mij is om hier naar toe te gaan. De officiele voorverkoop moet nog beginnen, die is aankomende vrijdag en iedereen die ik spreek in mijn omgeving wil er ook ontzettend graag naar toe, maar net zoals in Nederland zijn de kaarten waarschijnlijk binnen no-time weg, want U2 is hier "huge"

De vraag is natuurlijk hoe ik er dan aankom. Een goede vriendin van Lauren en die-hard U2 fan heeft via de fan website al kaarten kunnen kopen. Afgelopen zondag zaten we samen aan de koffie en kwam "mijn verhaal"ter sprake en ik vertelde over de betekenis van "One Tree Hill" voor mij (wie niet bekend is met dit nummer, wat ik me kan voorstellen, One Tree Hill is de hoogste vulkanische berg in Auckland en het nummer is opgedragen aan de PA van Bono, van oorsprong een kiwi, die is verongelukt eind jaren 80. Volgens mij is het alleen maar een grote hit geweest in NZ, ik heb 'm al meerdere keren hier op de radio gehoord, het staat in ieder geval op de Joshua Tree). Anyway, als U2 hier optreedt, spelen ze dit nummer uiteraard altijd. Janine, degene met wie ik nu dus ga, vindt daarom dat ik absoluut naar dit concert toe moet en gisteren belde ze om me te vragen. Ik ben echt even compleet uit mijn dak gegaan!!! Met Jan heb ik vandaag gelukkig ook kunnen regelen dat ik 2 dagen vrij kan nemen, dus nu ben ik helemaal blij!!

Ben sowieso in de concerten, want volgend jaar februari gaan we ook met een hele groep meiden naar een optreden van Sting compleet met 50-koppig orkest. Dit vindt plaats in een vroegere wijngaard en het moet een fantastische locatie zijn!

Het kaartje voor U2 is natuurlijk een absoluut hoogtepunt, maar wil jullie toch ook niet een andere topper onthouden. Ik sta nou niet bepaald bekend om mijn voorliefde voor het openbaar vervoer...Door helaas aanhoudend slecht weer, dus de fiets is geen optie, en een niet helemaal aansluitende agenda van Lauren (ben inmiddels erg door haar verwend, want ze brengt me bijna iedere dag naar kantoor en haalt me op) bleef de bus vorige week als laatste optie over. Dit was weer een ervaring op zich! De week ervoor had ik de busservice op het internet opgezocht en een keurige folder gedownload met daarin de informatie waar het busstation zich bevond, dat zou om de hoek bij kantoor moeten zijn. Tevergeefs ben ik de straat 3x op en neer gelopen, heb toen maar een kiwi van middelbare leeftijd aangeklampt en deze zei doodleuk "Love, I am living here for 20 years, I have never seen a busstation around here..." Goed voor zover de betrouwbaarheid van de busservice op het internet. Gelukkig kwam ik toen een bekende tegen die zo lief was om me even naar huis te brengen.

Vorige week toch een nieuwe poging gewaagd, want ik wilde hoe dan ook het "openbaar vervoer" hier in Taupo uitproberen. Even voor jullie beeldvorming, er rijdt hier pas sinds 3 jaar een bus rond en die gaat maar liefst 3x per dag. 's Morgens om al het spul bij scholen af te droppen, 's middags rond lunchtijd en aan het einde van de werkdag, waarbij er zeggen en schrijven een kantoorklerk opstapt, twee dames werkzaam bij "Pack'n'Save (de supermarkt), en vorige week ik dus. Nou dat was een sensatie op zich, want een nieuw gezicht in de bus en ook nog wel "from Holland"!! Ik werd bestookt met vragen, hoe lang blijf ik hier, wat doe ik voor een werk, wat vind ik van Taupo, maar alle mensen zijn alleraardigst.

De bus wordt rondgereden door Pete, een Duitser die al 38 jaar in NZ woont, maar bij wie het duitse accent nog volop aanwezig is. Hij verdient het minimum loon van NZ$ 14 dat is zo'n 8 euro en er moet iedere dag dat deze bus rondrijdt geld bij, want er zijn gewoon geen passagiers, maar het is voor de council (zeg maar de burgemeester en wethouders/gemeenteraad) geen optie om de buslijn te staken, want dat hoort bij een plaats als Taupo (mmmm...politici zijn overal ter wereld ter wereld hetzelfde)

Over een afstand van ca. 5 kilometer wordt 45 minuten gedaan, als je het zo leest, denk je "wat een hel, waar is de efficientie", klopt..., maar waar wordt je nog thuis direct voor de deur afgezet, nou hier in Taupo! Pete brengt je tot aan de voordeur (nou ja, wij hebben nogal een lange oprit, maar in ieder geval tot aan het hek) Afgelopen vrijdag was hij mijn prive-chauffeur, want ik was de enige passagier in de bus. Heb vanalles te horen gekregen over Pete's kinderen, zijn leven in NZ, zijn familie in Duitsland, kortom weer een nieuwe vriend gemaakt :-) Het openbaar vervoer is dus hier zo slecht nog niet, behalve dan dat ze misschien bordjes moeten plaatsen met de vertrektijden en wellicht zijn abri's ook wel een idee. Overigens hoop ik dat ik daar volgende week ook nog zo over denk, want Jan wil dat ik maandag een meeting in Auckland bezoek, hier ga ik met de bus naartoe (weliswaar niet helemaal openbaar vervoer en ik vlieg gelukkig terug) en dat wordt wel een rit van 5 uur, ach ja, zo zie ik wat van het land.

Na een maand NZ de balans opmakend, kan ik concluderen dat ik gezellige mensen heb ontmoet, al heel veel heb gelachen, wel een officiele dipdag heb gehad (in de trant van, waarom ben ik in hemelsnaam op het idee gekomen om hier naar toe te gaan en wanneer kan ik naar huis...)en een leuke job heb. En nu ook nog naar U2!!!


  • 01 September 2010 - 07:31

    Jessica:

    Hay lief schoonzusje,
    zat toevallig net even online en zag je verslag dus snel voorbij komen! Top dat concert! Geniet van het land, mensen, vrijheid en tot snel. Dikke kus, Jessica X

  • 01 September 2010 - 07:57

    Truus Loeffen.:

    Hoy marie-louise.
    Leuk van je te horen geniet ervan.
    Hier is het nat gisteren hadden we een mooie dag vandaag weer wat minder.
    Daarom zit ik al vroeg jou bericht te lezen.
    Liefs Truus.

  • 01 September 2010 - 10:45

    Mama:

    hallo Wiesje
    wat leuk jou berichtjes ,fijn van het concert.heel byzonder .maar ik vind het nog fijner als we skypen dan kan ik je zien .tot skyps dikke kus mam

  • 01 September 2010 - 18:04

    Gerda:

    Dag buurvrouw (van twee deuren verder, maar momenteel nog iets verder),
    Wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Het is toch wel heel bijzonder, wat jij allemaal meemaakt. Ik blijf het heel dapper van je vinden. Maar vooral genieten hoor, van deze bijzondere ervaring!
    liefs Gerda

  • 01 September 2010 - 20:04

    Tannie:

    Lekker aan het integreren daar, helemaal top! En dipjes horen erbij, dan zijn er tenminste ook weer topjes te beklimmen! xx

  • 02 September 2010 - 09:33

    Jorn:

    Heel erg stoer!!

  • 02 September 2010 - 19:08

    Corina:

    Hoi Marie-Louise

    Wat vet gaaf om naar U2 te gaan ben zelf heeeeel lang geleden in nederland naar hun consert geweest dus... dit wordt vast onwijs gaaf. Ik vind het leuk dat je ook zo enorm naar je zin heb daar maar mis je wel hier in ons straatje. maar alles gaat hier goed dus vind het alleen voor jouw geweldig dat het ook goed gaat. maar wil je mij nog eens je mail adres sturen kan hem niet meer vinden namelijk.groetjes en heel veel succes en plezier daar.Corina

  • 03 September 2010 - 09:07

    Afro Henk:

    Hoi Wiesje,

    Ik geniet van jouw mooie en zeer avontuurlijke belevenissen! Ik moet toegeven... India is er niets bij...hihi. Hopelijk mag ik de Kiwi's een keer in levende lijve ontmoeten en in Taupo natuurlijk met de bus reizen. (don't mention the war!!)
    x

  • 10 September 2010 - 15:20

    Rick W.:

    Dag Lou-Lou,

    Super dat je het zo naar je zin hebt!! Missen je wel hier in wonderful Maarssen!

    Keep enjoying!

    Gr. Rick

  • 11 September 2010 - 20:09

    Manon:

    hoi meis

    Wat een verschil met die bus, niets anoniem uit een raampje staren, maar echt een gesprek voeren. super!
    Ik vind het wel erg gaaf dat je naar U2 gaat en wens je vast heel veel plezier.

    groetjes manon

  • 13 September 2010 - 11:40

    Nathalie:

    Hi lieve Lou,
    Ben net weer terug van 3 weken Spanje en heb met veel plezier je laatste verslagen gelezen. Super leuk om te zien hoe je langzamerhand integreerd en inmiddels al veel leuke mensen hebt ontmoet.

    Gelukkig is de bike operatie geslaagd en kun je straks heerlijk cruizen door Taupo. Je bent een kanjer en ik wens je nog heel veel plezier en zeker bij U2. Vet man zoals ze hier zouden zeggen....;-)

    Geniet lieverd en we moeten binnenkort ook ff skypen! U know me dus moet het eerst nog ff uit dokteren....

    xxxxxx

  • 14 September 2010 - 18:25

    Suzanne & Vincent:

    Hey Marie-Louise,
    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! We lezen je verslagen met veel plezier. Vooral die van je fiets. Ik zie het dan ook gelijk voor me, jij met zo'n helm op en een half afgemonteerde mountainbike...hi,hi,hi. Het valt me wel een beetje tegen dat ik daar geen foto van zie! Die verwachten we dus heel snel! We vinden het ontzettend stoer wat je daar allemaal doet. Lekker dat het daar bijna voorjaar wordt, het wordt hier nu net een beetje herfst, regen, wind, je kent het wel. Het is hier nu 20:30 uur, tijd voor een wijntje, terwijl jij je bed alweer bijna uit moet. Dat is wel gek hè? Nou verder geen nieuwtjes dus we kijken uit naar je volgende verhaal. Veel liefs en xxx Vincent & Suzanne

  • 18 September 2010 - 18:12

    Diny.albers@planet.n:

    Hoi Marie-Louise.
    Leuk om te zien wat je allemaal beleeft in het land waar wij enkele jaren geleden een rondreis gemaakt hebben.
    Wij wensen je veel succes daar en geniet
    zoveel je kunt.
    Veel groetjes:Bert en Diny Albers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Lou Down Under

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2011

The Countdown...

09 Mei 2011

Kilometers vreten...

11 April 2011

Spanning en sensatie...

05 Maart 2011

Goede tijden, slechte tijden....

23 Januari 2011

The Kiwi Way
Marie-Louise

Op 29 juli gaat mijn grote avontuur beginnen, een jaar wonen en werken in Taupo, Nieuw Zeeland! Nog twee weekjes in Nederland met veel bezoekjes aan familie en vrienden. Lijstjes afwerken van things-to-do, maar me vooral ook voorbereiden op deze enorme uitdaging!!

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 36023

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 10 Maart 2016

Hallo Wereld!

29 Juli 2011 - 27 Oktober 2011

Lou Down Under

29 Juli 2010 - 30 November -0001

Lou Down Under

Landen bezocht: