Mere Kirihimeti - Fijne Feestdagen! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu Mere Kirihimeti - Fijne Feestdagen! - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marie-Louise - WaarBenJij.nu

Mere Kirihimeti - Fijne Feestdagen!

Door: Marie-Louise

Blijf op de hoogte en volg Marie-Louise

21 December 2010 | Nieuw Zeeland, Taupo

Nog 4 dagen tot kerst, en voor mij nog eens 12 uur eerder dan bij jullie :-). Wat ik hoor, zie en lees wordt het dit jaar voor jullie een witte Kerst. Leuk voor het ultieme Kerstgevoel, maar ik kan me voorstellen dat het nu wel leuk is geweest met al die sneeuw.

Voor mij voelt Kerst nog steeds ver van m'n bed, hoewel je er hier in Nieuw Zeeland ook niet omheen kan. Zoals al eerder gemeld, worden in alle winkels kerstliedjes gedraaid en zo nu en dan zie je ook figuren volledig uitgedost als Santa rondlopen. Dat lijkt me niet bepaald een pretje, want zo koud als het bij jullie is, zo warm is het hier. De temperaturen liggen hier deze week tussen de 20 en 25 graden, maar het grootste gedeelte van December kwam het kwik daar ruim boven. In tegenstelling tot Europa was hier alles droog en dor en, ik zal me niet bepaald geliefd maken met deze opmerking, snakte we naar wat regen en een beetje koele lucht. De afgelopen dagen heeft het weer een beetje geregend (nou zeg maar dat het met bakken uit de hemel kwam). Ik weet dat ik in een eerder verslag verzuchtte of iemand de regen uit kon zetten, nu was die dus erg welkom.

De vooruitzichten voor het Kerst-weekend zijn prima, dus de goede omstandigheden voor onze "Dutch" kerst met kiwi karakter. Dat betekent maar een ding: de BBQ gaat aan!! We gaan in ieder geval met een groepje Nederlanders Kerst vieren, lekker in korte broek en op teenslippers...misschien huren we nog een bootje om te gaan vissen of gaan we een beetje langs het meer wandelen. In ieder geval zal het er relaxt aan te toe gaan. Met Oud & Nieuw maken we er weer een Nederlands feestje van. In Taupo zijn er allerlei bandjes die optreden op Oudjaarsavond en er wordt vuurwerk afgestoken bij het meer.

Even een korte update met betrekking tot de eerste weken van december, die waren enigszins bewogen, aangezien we te horen kregen dat we ons huis uit moeten... Gelukkig heb ik al redelijk de "no worries, bro" mentaliteit te pakken, dus ik heb me niet echt zorgen gemaakt over het vinden van een nieuw huis. Ten slotte; toen ik hier in augustus aankwam, wist ik ook nog niet waar ik ging wonen en dat is helemaal goed gekomen. Voor mijn flatmate is het natuurlijk wel wat ingrijpender, want zij heeft een heel huis in te pakken, mijn bezittingen passen nog steeds in een backpack en een koffer (nou misschien 2 koffers, want ongelofelijk hoe snel je weer dingen om je heen verzamelt, en dan is mijn koopgedrag in de afgelopen maanden bijna tot 0 gereduceerd) Inmiddels heb ik een nieuw huis gevonden, ik ga nog een paar weken met mijn huidige flatmate in een ander huis wonen en trek begin maart in bij Peter en Antje.

Qua activiteiten was december wederom best druk, maar deze vonden met name plaats in en rond Taupo, het was gewoon te warm om lang in de auto te moeten zitten om dingen te gaan bekijken. Twee dingen die ik er even uit wil lichten, 3 weken geleden ben ik met Peter en Antje naar Waimangu Volcanic Valley geweest. Een mooi natuurlijk park tegen de achtergrond van een vulkaan. We hebben hier een flinke wandeling gemaakt, waar we veel moesten klimmen. Ik val in herhaling maar ook die dag, was het erg warm, dus een behoorlijke inspanning. Veel water drinken, petje op en blijven smeren met zonnebrand! Gelukkig konden we weer bijkomen gedurende een boottochtje van ca. een half uur. Ik heb wat foto's geplaatst, het was in ieder geval wederom een fantastische ontmoeting met de Nieuw Zeelandse natuur.

Over bootjes gesproken, dat brengt me bij een enigszins spectaculair uitje, namelijk een rit met een jetboat. Voor degene die hier niet bekend mee zijn, je gaat dan in eerst soort speedboat over het water (wat kolkt door stroomversnellingen) racen en om het extra spannend te maken, draait de boot met een flinke vaart, 360 graden in het rond. Ook "duikt" de boot als het ware de stroomversnellingen in, doel van dit alles zo nat mogelijk worden. Althans dat was duidelijk de missie van onze jetboat driver, ik had werkelijk geen droge draad meer aan mijn lijf. Natuurlijk ben ik natuurlijk niet voor een gat te vangen, dus ik had droge kleding meegenomen, wel zo prettig want na dit kletsnatte avontuur, ging de BBQ weer eens aan en was het socializen geblazen met de Kiwi's. Van het Jetboaten heb ik ook wat foto's geplaatst, omdat het toch een beetje moeilijk uit te leggen is wat het inhoudt. Mocht je ooit in NZ zijn, dan is dit echt wel leuk om te doen, ten minste als je niet bang bent om nat te worden en om even voor mijn "eigen stadje" te pleiten en aangezien de partner van mijn collega mede-eigenaar is van het bedrijf, kies dan voor RapidsJet in Taupo :-) (tot zover de commercial break)

Naast dit alles hebben we in de afgelopen maand met kantoor ook nog van een gezellige kerstlunch genoten en heb ik het nachtleven van Taupo mogen ervaren :-)

Qua werk is het nog steeds erg leuk, op kantoor is het lekker druk, veel van "onze" reizigers zijn nu in Nieuw Zeeland en we hebben natuurlijk wat uitdagingen nu met mensen die niet kunnen vertrekken vanaf Schiphol, of gestrand zijn op Heatrow (UK). Als werknemer in Nieuw Zeeland dien je eerst ergens een jaar te werken voordat je vakantie mag opnemen, ik werk dus gewoon tussen Kerst en Oud & Nieuw, wat ik overigens helemaal prima vind, want ik heb wel een lekker lang weekend. In NZ zijn de maandag en dinsdag namelijk ook vrije dagen wanneer Kerst in weekend valt, en hetzelfde geldt voor de dagen volgend op Oud & Nieuw.

Vanaf deze kant van de wereld wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen toewensen en daarnaast het allerbeste voor 2011. Het is natuurlijk best vreemd zo, en ik mis mijn familie en vrienden uiteraard in deze tijd, maar voor jullie het weten sta ik weer voor jullie neus!
In ieder geval een lieve kerstgroet voor jullie allemaal!

Marie-Louise

  • 21 December 2010 - 09:28

    Daan:

    Hey meis,
    Voel je vrij om te schrijven over het heerlijke weer bij jullie. Ik krijg het er bijna warm van, totdat ik weer naar buiten kijk en de sneeuw zie liggen. Wat ben je toch stoer, zo'n ritje met de jetboat lijkt me niets voor mij.
    Ook namens Ron fijne feestdagen en een mooi, gezond en leuk 2011!
    X Daan

  • 21 December 2010 - 09:39

    Mirella:

    Hey Lou,

    wat heerlijk om te lezen dat je zo enorm geniet! Ben trots op je, maar dat was ik eigenlijk al! Jij ook hele fijne dagen maar vooral een mooi 2011!

    Liefs, Mirella

  • 21 December 2010 - 11:16

    Mama:

    Hallo Wiesje
    Dat ziet er goed uit ,en wij zitten in de sneeuw en het is koud.
    er komt een verrassing naar je toe.
    tot skyps mam

  • 21 December 2010 - 15:48

    Oom Wim En Pia:

    Hallo Marie-Louise.
    Van uit het witte Mook wensen we je
    Prettige Kerstdagen en een voorspoedig 2011.
    groeten van ons.

  • 21 December 2010 - 17:59

    Truus Loeffen.:

    Hoy Marielouise.
    Ik hoop dat jij mijn Kerstgroet al ontvangen hebt.Staat bij het vorige verslag van jou en heb ik net een paar dagen geleden verstuurd.
    Maar hier nogmaals de beste wensen en fijne feestdagen daar.We zitten hier nog steeds in de sneeuw en elke dag krijgen we nieuw erbij.Boven op de heg tussen Mam en mij ligt 30 cm
    Mooi om te zien dat wel.gr, Truus.

  • 21 December 2010 - 18:42

    Jessica:

    Hai lief schoonzusje,

    Het mooie weer is je van harte gegund! De winter hier heeft ook wel weer iets vind ik, maar dat is erg subjectief...Wat ben je toch een bikkel met je jetboattochtje! Er is onlangs iets mis gegaan met onze skype date...oeps! Probeer even te laten weten wanneer jij in je drukke tijdschema (of juist relaxte tijdschema) een skypedate kunt inapssen :-)
    Veel liefs en een dikke knuffel, Jessica

  • 22 December 2010 - 13:14

    Nathalie:

    Hey stoer wijf,

    Wat een gave foto's zeg dat wil ik ook....!!!! Ik vind het iedere keer een genot om je leuke verhalen te lezen. Tsja het is hier inderdaad wit, wit en nog eens wit. Heeft ook wel weer wat in het kader van blij dat ik glij..... op de weg dan. Nou lieverd, hele fijn dagen en een gezond, leuk, vriendevol en goed 2011.

    Hele dikke kusssen,

    Naat

  • 22 December 2010 - 20:59

    Diny Albers:

    Wat is het gezellig om jou verhalen te lezen en zo te lezen heb je het goed naar je zin. Dat je af en toe mensen uit Nederland mist is normaal Maar deze ervaring neemt niemand je meer af Wij zijn een beetje jaloers op al die mooie dingen en op dat mooie weer.
    We wensen jou fijne feestdagen en een geweldig 2011 toe.
    Lieve groetjes van heel de fam. Albers

  • 24 December 2010 - 09:47

    Marry Westenbrink:

    hoi Marie Louise

    Even een groet uit St. Agatha
    Fijne kerst dagen bij de BBQ
    Fijn dat je het zo leuk hebt en heel veel ziet. De allerbeste wensen voor 2001 en geniet van al het moois daar. wij scheppen hier lekker sneeuw. gr Marry

  • 25 December 2010 - 20:27

    Henk:

    Hoi Wiesje,

    Je bent lekker bezig en dat is leuk om te lezen... Fijne Kerst en een geweldig en gezond 2011 alvast. Wij hebben nog 2 weken om het huis leeg te maken voor de verbouwing. We zijn dus lekker bezig!

    Henk x

  • 27 December 2010 - 05:47

    Monique,edwin,davy:

    Hee marie louise,
    wat een verhalen zeg,ik wou dat ik zo kon schrijven,maar is niet voor me weggelegd hoor.de kerstdagen zijn weer voorbij en gaan we alweer naar de laaste dag van het jaar toe.het is knude met de sneeuw maar dat had je al vernomen.we willen je wel alvast en spetterdend 2011 toewensen en geniet van de mooie omgeving daar.
    groeten van de achterbuurtjes.

  • 30 December 2010 - 23:35

    Corina:

    Hoi buuf,

    fantasties met die jetboot.
    straks gaan we olliebollen bakken en dan gaan we het oudejaar vieren op naar het nieuwe.
    we wensen je vanuit Woerden, alleen maar het allerbeste toe voor 2011 en we kijken weer naar je uit als je weer terug bent.
    misschien hebben we dan wel een straat feest en dan kunnen we gelijk vieren dat je weer terug bent.
    heel veel plezier daar en tot ziens....

    groeten van w.d.z.str.nr 14

  • 31 December 2010 - 11:35

    Fam. Janssen:

    Hallo Marie-Louise

    Hierbij willen we jou een fantastisch 2011 toewensen en nog heel veel reisplezier!!

    Groeten van Gerrit Tonny Nicole Monique Jean Pierre Emy en Marcel

  • 06 Januari 2011 - 14:34

    Astrid En Mark:

    Hoi Marie-Louise,

    Vorige week kreeg ik van Willem jouw weblog adres. Bij deze willen we je alle goeds voor 2011 wensen. Je schrijft leuke verhalen en ik zal zeker vaker op je weblog kijken. Geniet ervan!!

    groetjes,

    Mark, Astrid en Rik Peters uit Katwijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Lou Down Under

Recente Reisverslagen:

20 Juli 2011

The Countdown...

09 Mei 2011

Kilometers vreten...

11 April 2011

Spanning en sensatie...

05 Maart 2011

Goede tijden, slechte tijden....

23 Januari 2011

The Kiwi Way
Marie-Louise

Op 29 juli gaat mijn grote avontuur beginnen, een jaar wonen en werken in Taupo, Nieuw Zeeland! Nog twee weekjes in Nederland met veel bezoekjes aan familie en vrienden. Lijstjes afwerken van things-to-do, maar me vooral ook voorbereiden op deze enorme uitdaging!!

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 36003

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 10 Maart 2016

Hallo Wereld!

29 Juli 2011 - 27 Oktober 2011

Lou Down Under

29 Juli 2010 - 30 November -0001

Lou Down Under

Landen bezocht: